Fabryka Samochodów Ciężarowych - czyli  FSC Lublin 51

Autko napędzane sześciocylindrowym silnikiem, benzynowym, gaźnikowym o pojemności 3480 ccm, mocy 70 KM przy 2800 obr/min. i momencie 200 Nm przy 1500 obr/min. Napęd tylni przenoszony przez sprzęgło suche i 4 biegową skrzynię biegów. Prędkość max wynosi około 70 km/h, a zużycie paliwa według potrzeb. Zbiornik paliwa 90 L. Zawieszenie na resorach z resorami pomocniczymi, z przodu dodatkowo amortyzatory, ogumienie 7.50 - 20", hamulce bębnowe, hydrauliczne, jednoobwodowe. Trochę o historii znajdziecie na:  http://yogi.bubu.w.interia.pl/02_02.htm

Polska ciężaróweczka produkowana na licencji GAZ-a 51, w latach 1955-1975. Mój egzemplarz poprzedni właściciel zakupił z ZN-u i postawił na działce jako magazyn, więc auto nie najeździło się. Jest to szczególnie ciekawy egzemplarz sanitarki ze względu na produkcje w FSC, pierwszy rok produkcji i drewnianą kabinę kierowcy. Lublinek jest już praktycznie na ukończeniu po długotrwałej i dokładnej renowacji, zostały tylko detale "budy". 

18-11-2010

 

 

(c) 2010 KMM - Webmaster